Saturday, January 1, 2011

HaPpy New Year 2011...

Assalamualaikum..
sedar xsedar. da masuk tahun baru 2011.. 2010 da ditinggalkan dengan macam2 kenangan suka duka, umur pun da nak meningkat tapi perancangan hidup still zero.. hehhee xpela.. pelan2 kayuh.. wlpn sbnrnya da ckp lewat ni.. tahun ni sambut tahun baru dengan suma bekas budak kg ku.. Lpn Keramat crews... da lama xsambut dengan dorang.. syukur la tahun ni dapat juga sambut sama2 untuk kali pertama di dataran bandaraya. hehe..
lama da xtulis dalam blog ni.. sebenarnya tahun 2010 paling byk meninggalkan kesan dalam idup ni.. pada 7.8.2010.. aku telah menamatkan lagi satu tahap dalam pendidikan utk diri ini.. syukur alhamdulillah..
pada 18.10.2010... satu tragedi yang aku tidak akan lupa selama2nya.. musibah kebakaran telah melanda kg ku yang tercinta.. sekaligus menghancurkan rumahku syurgaku yang menjadi tempat perlindungan keluargaku selama ini. sedih yang xterucap sewaktu tragedi tu,, semua memori2 ku.. harta benda ku musnah sekelip mata dimusnahkan sang api.. kami sekeluarga sehelai sepinggang.. nasib baik laptop dan sijil akademik ku terselamat.. kalau x.. xtau la... xpalah tu semua ujian Allah SWT.. mungkin untuk menyedarkan bahawa aku sudah cukup jauh darinya.. lalu ia-NYA memberikan aku musibah ini supaya aku sedar.. aku redha ya Allah dengan ujian mu.. Amin.. byk sgt spekulasi sbb kebakaran tu terjadi.. ada yg mengatakan ianya akibat khianat atau unsur sabotaj.. tapi xtau la.. tu semua politikus... Wallahualam...
24.10.2010.. aku telah berpindah ke kediaman baru di taman telipok ria fasa 3... semoga keluarga ku sentiasa dirahmati di tempat baru ni ya Allah. amin..
hehehe. 3.11.2010.. aku juga telah menamatkan latihan industri ku di Techbay Sdn bhd utk bidang safety setelah 2 bulan aku berada di hospital Queen elizabeth tu.. aku tgk sendiri bangunan tu tumbang satu persatu menyembah bumi.. hehehe..
28,29 n 31.12.2010.. aku telah attend xm sho ku.. ni merupakan xm paling teruk pernah aku attend.. huhuhu.. result? xtau la... no komen!!!
aku pun xtau nak tulis pe lagi.. smoga jumpa d coretan yang lain.. hehehe

1 comment:

  1. Finally.. Found your blog abang. Nampak ikhlas dlm coretan2... Ya ochin vskucayu pa tibya

    ReplyDelete